مرکز آموزش های فرهنگی هنری دارالفنون

  • فیلم فجر
    فیلم فجر

    اهدای دیپلم افتخار و نشان آموزش
    تجلی اراده ملی جشنواره فیلم فجر
    پوران درخشنده - هیس دخترها فریاد نمی زنند

  • فیلم برتر جشنواره مالزی
    فیلم برتر جشنواره مالزی

    سیدسجادموسوی
    هنرجوی کارگردانی
    دارالفنون - دریافت جایزه برترین فیلم کوتاه
    جشنواره فیلم جهان اسلام  - مالزی



  • کارگاه آموزشی
    کارگاه آموزشی

    نمایشگاه دوربین های دیجیتال
    کارگاه های  ارتقاء مهارت هنرجویان دارالفنون
    مصلی بزرگ امام خمینی

  • تور عکاسی
    تور عکاسی

    مرداد ماه 1393

    با حضور استاد علی آذرنیا

  • فیلم فجر
    فیلم فجر

    اهدای دیپلم افتخار و نشان آموزش
    تجلی اراده ملی جشنواره فیلم فجر
    احسان عبدی پور - تنهای تنهای تنها


  • کارگاه آموزشی
    کارگاه آموزشی

    نمایشگاه دوربین های دیجیتال
    مصلی بزرگ امام خمینی

  • کارگاه آموزشی
    کارگاه آموزشی

    برگزاری تور فیلمسازی
    هنرجویان دارالفنون
    پارک رازی


  • گالری عکس
    گالری عکس

    بازدید معاونت هنری و سینمایی
    اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران
    از آثار هنرجویان دارالفنون

  • تجسم بصیرت
    تجسم بصیرت

    برگزاری نمایشگاه عکس تجسم بصیرت
    فرهگسرای نیاوران

  • جشن تقدیر
    جشن تقدیر

    جشن تقدیر از هنرجویان برتر
    تالار محراب - وزارت فرهنگ و ارشاد استان تهران

  • آموزش حرفه ای با اساتید حرفه ای
    آموزش حرفه ای با اساتید حرفه ای

    مرکز آموزش های فرهنگی و هنری

    دارالفــــنون

  • جشن تقدیر
    جشن تقدیر

    جشن تقدیر از هنرجویان برتر
    آموزشگاه سینمایی دارالفنون
    تالار محراب - وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

  •  اختتامیه نمایشگاه DIF
    اختتامیه نمایشگاه DIF

     اهدای لــوح تقدیر و جـــــوایز ویژه

    به هنرجـویان برتر عکاسی

    در اختتامیه دوازدهمین

    DIF نمایشگاه 

     

  • کارگاه آمــوزشی
    کارگاه آمــوزشی

      کارگاه آموزشی 

    نورپــردازی حـــرفه ای

  • استاد اسماعیل فلاح پور
    استاد اسماعیل فلاح پور

    تله فیلم " ترور"

    مقابل دوربـــین رفت...

  • کارگاه های آموزشی دارالفنون
    کارگاه های آموزشی دارالفنون

    استقبال هنرجویان عکاسی

    از کارگـــــــــاه های آموزشــی

    بروزرسانی اطــــلاعات و ارتقاء مهارت

  • پشت صحنه فیلم تـــرور
    پشت صحنه فیلم تـــرور

     

    اثری از استاد اسـماعیل فلاح پور

    با حضور هنـرجویان کارگردانی در پشت صحنه

  • خوب دیدن هنر است
    خوب دیدن هنر است

    و بیشــتر دانسـتن امتــیاز

     

     

  • تور عکاسی
    تور عکاسی


    مرداد ماه 93

    مرکز آموزش های فرهنگی و هنری دارالفنون

  • نمایشــگاه سیما،صنـعت، ســــــــیــــــنـما
    نمایشــگاه سیما،صنـعت، ســــــــیــــــنـما

    حضور دکتر شجاعی

    عضو کمسیون فرهنگی

    مجلــــس شورای اسـلامی

  • بازدید جناب آقای دکترحسینی
    بازدید جناب آقای دکترحسینی

     مدیر کــــل دفتر مطـــــالعات،

     توسعه دانش و مهــارت‌های سینمایی

     از نمایشــــگاه ســــیما، صنعت، ســــینــما

  • تور عکاسی
    تور عکاسی

    شهریور ماه 93

    با حضور استاد علی آذرنیا

  • تور عکاسی
    تور عکاسی

    شهریور ماه 93

    مرکز آموزش های فرهنگی هنری دارالفنون

  • تور عکاسی
    تور عکاسی

    برگزاری تور عکاسی
    هنرجویان آموزشگاه دارالفنون
    شــهریور ماه 93

     

  • نمایشگاه صلح، مقاومت، امید
    نمایشگاه صلح، مقاومت، امید

    همزمان با روز جهانی صلح

    با حضور مسـئولین

    و هنرمندان

  • نمایشگاه صلح، مقاومت، امید
    نمایشگاه صلح، مقاومت، امید

    همزمان با روز جهانی صلح

    با حضور اساتید مرکز آموزش های فرهنگی و هنری دارالفنون

  • افتتاحیه نمایشگاه صلح
    افتتاحیه نمایشگاه صلح

    با حضور مسئولین،

    هـــنرمندان، اسـاتید

    و شخصیت های فرهنگی

  • نمایشگاه تجسم بصیرت
    نمایشگاه تجسم بصیرت

     نگارخانه گل نرگس

     اداره کل فزهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تهران

    دی ماه 1393

  • تجسم بصیرت
  • تجسم بصیرت
    تجسم بصیرت

    دی مـــاه 1393

    نگـــــارخانه گل نرگـــــــس

    اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تهران

  • تجسم بصیرت
    تجسم بصیرت

    افتتاح نمایشگاه تجسم بصیرت

    دی ماه 1393، نگارخانه "گل نرگس"

    اداره کل فرهتگ و ارشاد اسلامی تهران

  • همزمان با گرامیداشت دهه فجر
    همزمان با گرامیداشت دهه فجر

    نمایشگاه عکس هنرجویان دارالفنون

    در شهرداری منطقه 9

  • همزمان با گرامیداشت دهه فجر
    همزمان با گرامیداشت دهه فجر

    نمایشگاه عکس هنرجویان دارالفنون

    در شهرداری منطقه 9

     

  • انجمن عکاسان
    انجمن عکاسان

    جلسات نقد عکس  نگاه هر هفته شنبه ها با حضور اساتید و هنرجویان در سالن اجتماعات دارالفنون

  • جلسات نقد عکس
    جلسات نقد عکس

    با حضور اساتید برجسته عکاسی

    هر هفته شنبه ها از ساعت 17-19

    در سالن اجتماعات دارالفنون

  • گویندگی
    گویندگی

    استاد نصراله مدقالچی                    

دوشنبه, 02 مرداد 1396
Smaller Default Larger

آموزشگاه عکاسی | آموزشگاه فیلمسازی | آموزشگاه کارگردانی | دیپلم کاردانش | آموزشگاه سینمایی دارالفنون

 

رضا کیانیان در کارگاه بازیگری «دارالفنون» از انواع بازیگری و تکنیک‌های رسیدن به نقش صحبت کرد.

به گزارش خبری، رضا کیانیان در کارگاه تکنیک ارتباط بازیگر و کارگردان گفت: بازیگر یا کارگردان و یا  هر هنرمند دیگری زمانی که بتواند اثری که آفریده را تحلیل و ظرایف و ریزه کاریهایش را بشناسد می تواند از آن تخلیه می شود و از دنیایی که در آن بوده بیرون بیاید.

او با مثال زدن درباره فیلم جن گیر گفت: ما مانند نقش جن گیر هستیم کسی که جن را از بدن دختر خارج کرد. کاری که در واقع  منتقدین باید انجام بدهند  اما ما خودمان آن را  انجام می‌دهیم ولی آن بازیگری که این کار را نمی کند و ذهنش را از نقش قبلی پاک نمی کند و از شر آن خارج نمی شود تا آخر عمرش به همان شکل بازی خواهد کرد.

او با این توضیح که این اتفاق در دو سطح اتفاق می افتد عنوان کرد:در سطوح پایین این اتفاق بازیگر مدام آن نقش را بازی می کند ولی در سطح بالاتر بازیگرانی هستند که نقش های زیادی بازی می کنند و حتی متفاوت اما در یک پرسونا زنجیر شده اند.

او با این مثال که مارلون براندو هیچوقت نتواست در زندگی اش نقشی بازی کند که شورشی نباشدو هر نقشی را در ذهنتان درباره او  جستجو کنید شورشی است و حتی پدرخوانده اش که در برابر قانون ایستاد هم همین وضعیت را داشت گفت:مارلون براندو با نفوذی که داشت می توانست بگوید نقشهای دیگری برای او بنویسند تا بازی کند اما او این کار را نکرد.چون پرسونا داشت و در سطح بالاتری  و در حیطه بازتری در حال تکرار نقشش بود.

او با این توضیح که سطح پایین تکرار مانند یک قفس کوچک است و سطح بالاتر به اندازه یک قفس بسیار بزرگتر که همه نقش ها را در خودش جا می دهد گفت: اما بازیگرانی هستند که قفسی ندارند و می توانم آنها را سه دسته کنم. بازیگران تک نقش،.بازیگران چند نقش و بازیگران همه نقش.

کیانیان در توضیح  بازیگر همه نقش گفت: او بازیگری است که اسمش را می آوریم  اما پرسونایی با او در ذهن مان نمی آید.کسانی چون کوین اسپیسی،تام هنکس ، مریل استریپ…بازیگرانی که هر نقشی را بگویی بازی کرده اند اما پرسونای خاصی ندارند.

این بازیگر بدن بازیگر را به چهار قسمت تقسیم کرد و گفت: هر کدام از ما می تواینم در بخشی از بدنمان اسیر شویم اما تنها بازیگری می تواند قدرت تحلیل خودش را داشته باشد که از بخش چهارم بدنش –مغز – استفاده کند و قدرت انتزاع داشته باشد.

kargah kianian 2

او در توضیح این مطلب گفت: انتزاع یعنی بتوانیم مفاهیم را از جسمیت و ظاهر معنایی که دارند جدا کنیم. من به شما  پیشنهاد می کنم هر زمانی عمل خلاقه انجام می دهید از بالا به آن فکر کنید ببیند چه اتفاقی افتاده چرا که این روش به شما کمک می کند حتما به تحلیل و انتزاع برسید و این اتفاقی است که برای بعضی بازیگران می افتد.

کیانیان نویسنده کتاب شعبده بازیگری گفت: روی جلد کتابم یک جمله نوشته ام: بازیگری زندگی نیست بازیگری نمایش است.چون ما  زندگی نمی کنیم و زاویه دوربین و نور و میزانسن را می‌دانیم او استفاده از قدرت منطق را مانند چشم سومی دانست که در هند روی پیشانی می کشند و گفت :شما با این کار چشم سومتان را تقویت می کنید و وقتی بازیگر این چهار مرحله تقسیم بدنی را دارد ارتباطش با کارگردان هم فرق می کند.

او کودکان و حیوانات را بهترین بازیگران دانست و گفت: آنها خودشان هستند و  نقاب ندارند ولی ما پر از اما و  اگر هستیم.او در این میان بازیگری را که می تواند تا مرحله چهار بدنی –منطق و تحلیل خود- پیش بیاید کسی دانست که او هم یم تواند مانند حیوانات و بچه ها باشد چون غریزه‌اش را می شناسد و می تواند خودش را با آن و غریزه را با خودش هماهنگ کند.

او در انتها در پاسخ به یکی از کارگردانان فیلم اولی گفت: اگر به کاری که می کنی و حرف و عملی که می‌زنی مشرف باشی و قبل از ساخت فیلم، آن را در ذهنت ساخته باشی اعتماد به نفسی داری که هیچ کس نمی تواند از فیلم اولی بودن شما به ضررتان استفاده کند چرا که شما مانند شخصی می مانی که خانه اش را به خوبی می شناسد و حتی اگر ادیسون بیاید و به او بگوید چراغ خانه اش اینجا نیست قبول نمی کند چون دقیقا خانه اش و کلید برقش را می شناسد! اما اگر ندانی چه اتفاقی می خواهد  بیاتد از هر گوشه تاریکی واهمه خواهی داشت.

 

 

جوملا فارسی